laurainuruguay.reismee.nl

Afscheid en een biertje

Als je weet wat de woorden sol, playa, fiesta, amigos en cerveza betekenen dan weet je ongeveer wat mijn leven inhoudt op het moment. Mijn afgelopen dagen bestonden namelijk uit zon, zee, feest, vrienden en bier want ik heb vakantie! En het goede nieuws is dat ik pas in februari weer serieus aan de slag moet in Nederland dus ik kan nog lang genieten van dit goede leven.

Afgelopen week moest ik tijdens mijn examens bewijzen dat ik dit semester wel degelijk wat heb geleerd naast al het gefeest en gereis. Het was ook de kans voor één van mijn docenten om te bewijzen dat ze wél een keer op tijd kan komen. Deze vrouw bleef me maar verbazen met het feit dat ze gewoon echt elke les minimaal 15 minuten te laat kwam. En dan vond ze het zo gek dat de les altijd zo snel voorbij was en ze eigenlijk nog meer moest vertellen maar er geen tijd meer was. Naar mijn schatting heeft ze in totaal ongeveer 7.5 uur aan tijd gemist door het te laat komen. Maar het toppunt had ze bewaard voor het eind van het semester toen ik afgelopen week op haar zat te wachten voor mijn mondelinge examen en ze na 40 minuten pas kwam opdagen! Ongelooflijk.

Na het inleveren van mijn examens was het tijd om op z’n Uruguayaans afscheid te nemen van de docenten en dat kon niet anders dan met een dikke knuffel en kus op mijn wang en dat ze allemaal zeiden dat ze het zo leuk vonden om een keer een Nederlandse in de klas te hebben i.p.v. al die Amerikanen en Duitsers. Daarnaast heb ik afscheid genomen van de kinderen van mijn project. Ons idee om een Halloween thema aan het afscheid te geven viel nogal in het water want het was toch een katholieke instelling en daar hoorden verkleedpartijtjes en andere Halloween gerelateerde fratsen blijkbaar niet bij. Wel moest ik voor de laatste keer ‘paardje spelen’, Nederlandse woorden zeggen en liet ik zelfs het kind met de onaangenaamste geur van allemaal even op mijn schoot zitten. Jammer dat ook dit weer afgesloten is want ik vond het erg leuk om te doen en ging na elke keer met heel veel energie en een goed gevoel weg van de kinderclub.

Verder moest ik al tegen een paar goede vrienden ‘tot ooit’ zeggen, wat echt heel gek is als je toch een semester veel met elkaar omgaat en daarna iedereen weer zijn eigen weg gaat en je werkelijk geen idee hebt of je ze ooit nog wel weer gaat zien. Deze studenten hebben ook vakantie en zitten vol met reislust (maar weinig geld) wat ze er nog even uit willen gooien voor ze weer naar huis gaan. De meesten maken tripjes naar Patagonië, Brazilië, Chili of Peru en zullen ontdekken hoe verschillend Uruguay is van de rest van Zuid-Amerika. Zelf heb ik ook nog een aantal mooie reisjes voor de boeg. Op 15 december zal ik Uruguay verlaten en vlieg ik weer naar het noordelijk halfrond waar ik in Mexico-Stad 3 vriendinnen uit Den Haag op ga zoeken. Samen gaan we wat reizen in Mexico en zullen we vervolgens de feestdagen vieren in het tropische Cuba! Voordat dit allemaal zover is krijg ik eerst nog heel leuk bezoek voor 10 dagen uit Nederland. Op dit moment vliegt er een jongen ergens boven Brazilië die hopelijk over een paar uur veilig in Montevideo zal landen. Zijn naam is Bas, en wij zijn eigenlijk wel een stelletje. Geen Zuid Amerikanen voor mij dus maar gewoon een leuke Nederlander!

Hopelijk kunnen jullie genieten van de gekte en de gezelligheid van de feestdagen die eraan zitten te komen, de chocoladeletters, de kerstsferen, de lichtjes op straat, de sneeuw, de kachel, schaatsen op tv, en boerenkool. Al heb ik al best veel zin om weer naar huis te gaan, ik ben blij dat ik nog even kan genieten van die heerlijke Uruguayaanse zon!

Reacties

Reacties

Heidi

Dus na al het leren, studeren, bieren en feesten nu tijd voor vakantie! Succes straks op airport Montevideo en geniet van al het moois wat je nog te wachten staat!
Groetjes oet Grunn´

Tjeerd

Ontzettend leuk om dit te lezen. Geniet er nog effe van, daar aan de andere kant van de wereld!

Oma en enna

Groeten van oma, we hebben net het verhaal gelezen.
Fijne reis nog

mam

En hij is veilig geland gelukkig.. Geniet ervan saampjes en laat Bas al het moois van Montevideo zien. Nu staan ook alle bomen en struiken in bloei, heerlijk daar.
Liefs uit Payos Bachos xxx

Paulien

Hee sis! Ik zie net toevallig op jouw fb je verhaal voorbij komen! had helemaal niet gezien dat er een nieuw verhaal was, stom he :S Maar heeeerlijk om te genieten met muchos cervezas, playas y sollos haha. Veel plezier met Bas nog even en daarna lekker genieten in Mexico & Cuba. Nog eventjes en dan zien we je alweer ! :)
Liefs en knuffel, your sister

Luus

He lieve lau,
T zal wel gek zijn om afscheid te hebben moeten nemen. Maar oh wat staan er nog mooie dingen op je agenda! We gaan aan je denken hier tijdens de feestdagen. Xxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!